From private to public

Brave facebook burgertjes

Jaja ik ben er één van. Durf haast te zeggen dat ik een beetje facebook verslaaft ben. Zonder er al te veel bij na te denken accepteer ik de regeltjes van facebook. En ,terwijl ik er wel bij na denk, accepteer ik zomaar dat facebook een heleboel gegevens van mij in handen heeft. Gek eigenlijk.

Daarnaast vind ik helemaal niet dat facebook er mooi uit ziet of dat je er veel mee kunt. Nee ik vind de website eigenlijk best wel ouderwets. Er zijn zat dingen te benoemen die je met facebook niet kunt terwijl de mogelijkheid wel bestaat. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld je eigen profiel voorzien van je eigen achtergrond, lettertype, kleur etc. Eigenlijk heb je best weinig ruimte om je eigen online identiteit te laten zien. En toch zitten we massaal op Facebook.

Vind jij dat ook niet vreemd? Je bent niet de enige.
Redding is nabij! ;)

Er is een FB resistance workshop

In het kort gaat het over het volgende:

”Facebook Resistance is a research initiative accepting the status quo of Facebook beeing the dominant social identity management system, researching on ways to change it’s rules and functionality from inside the system, locally via Browser App.

FB sets the rules of how-to behave, so we’re asking: Are we happy to live in their visualisation of our online identity or do we want to change it? A change can be as trivial as adding a background-image. Facebook designing your online identity is like IKEA designing your appartment. The only individuality lies in the family pictures standing in your BILLY shelves.”

Een interessante discussie om te blijven volgen lijkt mij!

Geef een reactie

Tagwolk

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

